פרשת צו
בפרשת ויקרא למדנו מיהם האנשים המביאים קורבנות ואיך הן יוקרבו.
בפרשת צו, לומדים אהרון ובניו הכהנים איך להקריב את הקורבנות שמובאות על ידי העם.
ארץ ישראל לא מוזכרת בפרשה ולכן נעזרתי שוב בקטע ההפטרה שנקרא אחרי הקריאה בתורה.
הקטע הוא מספר ירמיהו (ו' – ט').
ירמיהו היה נביא שחי בסוף תקופת בית המקדש הראשון, בימיהם של יהויכין ואח״כ צדקיהו מלך יהודה. בימיו חרבה יהודה, חרב בית המקדש והעם יצא לגלות בהוראת נבוכדנצר מלך בבל.
בקטע שנקרא השבת, ירמיהו מביא את הפן המקולקל שבהקרבת הקורבנות.
המחשבה הרווחת בקרב העם, שאפשר להתדרדר לשחיתות, ויחד עם זאת להקריב קורבנות והכל בסדר.
״כִּי לֹא דִבַּרְתִּי אֶת אֲבוֹתֵיכֶם וְלֹא צִוִּיתִים בְּיוֹם הוֹצִיאִי אוֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם עַל דִּבְרֵי עוֹלָה וָזָבַח.
כִּי אִם אֶת הַדָּבָר הַזֶּה צִוִּיתִי אוֹתָם לֵאמֹר, שִׁמְעוּ בְקוֹלִי וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים, וְאַתֶּם תִּהְיוּ לִי לְעָם… הַשְׂכֵּל וְיָדֹעַ אוֹתִי כִּי אֲנִי ה׳, עֹשֶׂה חֶסֶד מִשְׁפָּט וּצְדָקָה בָּאָרֶץ.
כִּי בְאֵלֶּה חָפַצְתִּי, נְאֻם ה׳״
שחיתות העם, היא שגרמה לניצחונו של מלך בבל, לחורבן מלכות ישראל ולגלות מארץ ישראל.
תקומה וחיים בארץ ישראל, זו לא זכות מובנת מאליה. העם צריך לחיות כחברה מתוקנת, כדי להיות ראוי לארץ ישראל.
שבת שלום, מוזמנים לשתף!
ראשי קבוצות המעוניינים לקבל פרטים אודות סיורים ו #נופש_עם_תוכן דרך משקפת,
מוזמנים להתקשר 945 700 700 1